Sitemap
Pinterest'te paylaşın
Döküntüler, COVID-19 aşılarının nadir ancak belgelenmiş bir yan etkisidir.Bojan Hikayesi/Getty Images
  • Yeni araştırmalar, bazı kişilerin COVID-19 aşılarını aldıkları yerde kırmızı, kaşıntılı, şiş ve hatta ağrılı bir döküntü geliştirdiğini buluyor.
  • Bununla birlikte, bu reaksiyon nadirdir ve yalnızca küçük bir insan yüzdesinde meydana gelir.
  • Uzmanlar, bu reaksiyonların nispeten küçük olduğunu ve COVID-19 aşısından kaçınmak için bir neden olmadığını söylüyor.

Tüm veriler ve istatistikler, yayınlandığı tarihte kamuya açık verilere dayanmaktadır.Bazı bilgiler güncel olmayabilir.Koronavirüs merkezimizi ziyaret edin ve COVID-19 pandemisi hakkında en son bilgiler için canlı güncellemeler sayfamızı takip edin.

GöreHastalık Kontrol ve Önleme Merkezleri (CDC), bazı insanlar COVID-19 aşılarını aldıkları yerde kırmızı, kaşıntılı, şiş ve hatta ağrılı bir döküntü bildirdiler.

Bu reaksiyon, ilk dozdan sonra birkaç günden bir haftaya kadar başlayabilir ve bazen döküntüler oldukça büyüktür.Bazen “COVID kolu” olarak adlandırılan bu döküntüler vücudun diğer bölgelerinde de ortaya çıkabilir.

Son zamanlarda yeni araştırmayayınlananJAMA Dermatology'de bu reaksiyonların ne kadar yaygın olduğu ve ikinci dozunuzu aldıktan sonra ne sıklıkta tekrarladıkları araştırılır.

mRNA aşılarına karşı cilt reaksiyonlarına odaklanan çalışma

Çalışma için, Massachusetts General Hospital'daki (MGH) bir alerji uzmanı ekibi, bir mRNA COVID-19 aşısı ile aşılanmış 49.197 Mass General Brigham çalışanını inceledi.

40.000'den fazlası, ilk aşı dozundan sonra en az bir semptom anketi tamamladı.

Araştırmacılar, ilk dozdan sonra ankete katılanların yalnızca 776'sı tarafından cilt reaksiyonlarının rapor edildiğini buldu.

En yaygın cilt reaksiyonları, enjeksiyon bölgesi dışında döküntü ve kaşıntıydı ve reaksiyon bildirenlerin ortalama yaşı 41 idi.

Deri reaksiyonu şansı cinsiyete ve ırka göre önemli ölçüde farklılık gösterdi

Cilt reaksiyonları kadınlarda (yüzde 85) erkeklerden (yüzde 15) çok daha yaygındı ve ırka göre farklılık gösteriyordu, en çok beyazlar etkilenir, onu Asyalılar ve en az Afrikalı Amerikalılar etkiler.

İlk doza cilt reaksiyonları bildiren ve ardından ikinci bir doz alan 609 kişiden 508'i veya yüzde 83'ü tekrarlayan cilt reaksiyonu bildirmedi.

İlk doza karşı cilt reaksiyonu olmayanlar için, ikinci dozdan sonra yüzde 2'den biraz fazla cilt reaksiyonu bildirmiştir ve en yaygın olanı döküntü ve kaşıntıdır.

Baş araştırmacı Dr.Kimberly G.MGH'nin Romatoloji Anabilim Dalı bünyesindeki Klinik Epidemiyoloji Programının eş direktörü Blumenthal yaptığı açıklamada. "Bulgularımız, mRNA aşılarının 1. dozundan sonra kızarıklık, kurdeşen ve şişlik olan kişilere kritik bir güvence sağlayabilir."

COVID aşısına cilt reaksiyonları endişelenecek bir şey mi?

Dr.Michele S.New York'taki Lenox Hill Hastanesi'nde dermatolog olan Green, aşıya karşı lokalize reaksiyonlar oldukça yaygındır ve endişe nedeni değildir - ve kesinlikle ikinci dozunuzu ertelemek için bir neden değildir.

Bazı hastaların COVID aşısını yaptırdıktan sonra yüz kozmetik dermal dolgu maddelerinin bölgesinde şişlik yaşadıklarını ve bu reaksiyonların aşıya karşı nadir görülen bir alerjik reaksiyon biçiminden farklı olduğunu kaydetti.anafilaktik şok.

Green, "Kutanöz reaksiyonlar aşı veya yeniden aşılama için bir kontrendikasyon değildir ve alarm nedeni değildir" dedi. "Bu deri döküntüleri, acil tıbbi müdahale gerektiren ani anafilaktik reaksiyonlardan farklıdır."

Green, enjeksiyon bölgesinde tahriş veya şişmenin bağışıklık sistemimizle ilgili bir tür dermal aşırı duyarlılık reaksiyonu olduğuna inanıldığını açıkladı.Aşının bir bileşenine karşı bağışıklık hücresi tepkisi ile ilişkili olabileceğine inanıyor.

"Bazı hastaların neden bu reaksiyonu geliştirdiği hala net değil" dedi ve bazı insanların vücudun diğer bölümlerinde aşağıdakileri içeren reaksiyonlar yaşayabileceğini de sözlerine ekledi:

Green, bu reaksiyonların rahatsızlığını gidermek için topikal steroidlerin kullanılmasını, sıcak kompreslerin uygulanmasını veya reçetesiz satılan bir ağrı kesici alınmasını önerir.

Daha ciddi yan etkiler

GöreHKM, Pfizer COVID-19 aşısının 1.893.360 ilk dozundan sadece 21'inde anafilaktik şok tespit edildi - milyon doz başına 11,1 vaka oranı.

COVID-19 aşılarını dağıtan yerlerin, aşılanmış ve etkilenen az sayıda insanı tedavi etmek için epinefrin aşısı olan herkes için bir bekleme süresi gözlemlemesi gerekiyor.

Green, "Evet, bazı hastalar mRNA COVID aşısına daha şiddetli reaksiyon geliştirebilir" dedi.Anafilaktik reaksiyonlar "4 saatten daha kısa sürede endişe kaynağı olabilir ve [sizi belirtin] tıbbi yardım almalısınız."

Alt çizgi

Bazı insanlar, COVID-19 aşılarını aldıkları yerde kırmızı, kaşıntılı, şiş ve hatta ağrılı bir döküntü geliştirir.Yeni araştırmalar, bu reaksiyonun nadiren meydana geldiğini ve yalnızca küçük bir insan yüzdesinde meydana geldiğini buluyor.

Çalışma ayrıca kadınların en çok etkilendiğini ve en az Afrikalı Amerikalıların olduğunu buldu.

Uzmanlar, bu reaksiyonun endişe nedeni olmadığını ve ikinci aşı dozunuzu ertelemek için bir neden olmadığını söylüyor.

Ayrıca, bazı kişilerin çok nadir durumlarda daha şiddetli reaksiyon gösterdiğini, ancak aşı dağıtım sitelerinin etkilenen insanları tedavi etmeye hazır olduğunu söylüyorlar.

Tüm Kategoriler: Blog