Sitemap
Distribuie pe Pinterest
Erupțiile cutanate sunt un efect secundar rar, dar documentat, al vaccinurilor COVID-19.Bojan Story/Getty Images
  • O nouă cercetare arată că unii oameni dezvoltă o erupție cutanată roșie, mâncărime, umflată sau chiar dureroasă atunci când au primit vaccinul împotriva COVID-19.
  • Cu toate acestea, această reacție este rară și apare doar la un mic procent de oameni.
  • Experții spun că aceste reacții sunt relativ minore și nu reprezintă un motiv pentru a evita vaccinul COVID-19.

Toate datele și statisticile se bazează pe date disponibile public la momentul publicării.Unele informații pot fi depășite.Vizitați centrul nostru de coronavirus și urmăriți pagina noastră de actualizări live pentru cele mai recente informații despre pandemia COVID-19.

In conformitate cuCentrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC), unii oameni au raportat o erupție roșie, mâncărime, umflată sau chiar dureroasă în cazul în care au primit vaccinul împotriva COVID-19.

Această reacție poate începe de la câteva zile până la peste o săptămână după prima doză, iar uneori erupțiile cutanate sunt destul de mari.Aceste erupții cutanate, uneori numite „braț COVID”, pot apărea și în alte părți ale corpului.

Cercetare nouă recentpublicatîn JAMA Dermatology analizează cât de frecvente sunt aceste reacții și cât de des reapar după ce ați primit a doua doză.

Studiul sa concentrat pe reacțiile pielii la vaccinurile ARNm

Pentru studiu, o echipă de alergologi de la Massachusetts General Hospital (MGH) a studiat 49.197 de angajați ai Mass General Brigham vaccinați cu un vaccin ARNm COVID-19.

Peste 40.000 dintre ei au completat cel puțin un studiu de simptome după prima doză de vaccin.

Cercetătorii au descoperit că reacțiile cutanate au fost raportate de numai 776 dintre respondenții la sondaj după prima doză.

Cele mai frecvente reacții cutanate au fost erupții cutanate și mâncărime, altele decât la locul injectării, iar vârsta medie a celor care au raportat o reacție a fost de 41 de ani.

Șansele de reacție a pielii diferă semnificativ în funcție de sex și rasă

Reacțiile cutanate au fost mult mai frecvente la femei (85 la sută) decât la bărbați (15 la sută) și au fost diferite în funcție de rasă, albii fiind cei mai afectați, urmați de asiatici și afro-americanii cei mai puțin afectați.

Dintre cei 609 de persoane care au raportat reacții cutanate la prima doză și apoi au primit o a doua doză, 508 sau 83 la sută, nu au raportat reacții cutanate recurente.

Pentru cei care nu au reacții cutanate la prima doză, puțin peste 2% au raportat reacții cutanate după a doua doză, erupția cutanată și mâncărimea fiind cele mai frecvente.

„Aceasta este prima informație pe care o avem cu privire la riscul de reapariție a reacțiilor cutanate după doza 2 atunci când există o reacție la doza 1”, cercetătorul principal dr.Kimberly G.Blumenthal, co-director al Programului de Epidemiologie Clinică din cadrul Diviziei de Reumatologie a MGH, a declarat într-un comunicat. „Descoperirile noastre ar putea oferi o reasigurare critică persoanelor cu erupții cutanate, urticarie și umflături după doza 1 de vaccinuri cu ARNm.”

Sunt reacțiile cutanate la vaccinul COVID de care să vă faceți griji?

Potrivit Dr.Michele S.Green, un dermatolog la Spitalul Lenox Hill din New York, reacțiile localizate la vaccin sunt destul de frecvente și nu sunt un motiv de îngrijorare - și cu siguranță nu un motiv pentru a vă amâna a doua doză.

Ea a menționat că unii pacienți au prezentat, de asemenea, umflături la locul fillerelor dermice cosmetice faciale după vaccinul împotriva COVID, iar aceste reacții sunt diferite de o formă rară de reacție alergică la vaccin -șoc anafilactic.

„Reacțiile cutanate nu sunt o contraindicație pentru vaccin sau re-vaccinare și nu sunt un motiv de alarmă”, a subliniat Green. „Aceste erupții cutanate sunt distincte de reacțiile anafilactice imediate, care necesită asistență medicală promptă.”

Green a explicat că se crede că iritația sau umflarea la locul injectării este un tip de reacție de hipersensibilitate dermică legată de sistemul nostru imunitar.Ea crede că poate fi asociată cu răspunsul celulelor imune la o componentă a vaccinului.

„Încă nu este clar de ce unii pacienți dezvoltă această reacție”, a spus ea, adăugând că unii oameni ar putea experimenta reacții în alte părți ale corpului, care includ:

Pentru a ameliora disconfortul cauzat de aceste reacții, Green recomandă utilizarea de steroizi topici, aplicarea de comprese calde sau administrarea unui analgezic fără prescripție medicală.

Efecte secundare mai severe

In conformitate cuCDC, șocul anafilactic a fost detectat în doar 21 din 1.893.360 de primele doze de vaccin Pfizer COVID-19 – o rată de 11,1 cazuri la milion de doze.

Locațiile care distribuie vaccinuri COVID-19 trebuie să respecte o perioadă de așteptare pentru oricine care a fost imunizat și să dispună de injecții cu epinefrină pentru a trata acele puține persoane afectate.

„Da, unii pacienți pot dezvolta o reacție mai severă la vaccinul ARNm COVID”, a spus Green.Reacțiile anafilactice „în mai puțin de 4 ore pot fi un motiv de îngrijorare și [indicați-vă] ar trebui să solicitați îngrijiri medicale.”

Linia de jos

Unii oameni dezvoltă o erupție roșie, mâncărime, umflată sau chiar dureroasă atunci când au primit vaccinul împotriva COVID-19.Noile cercetări arată că această reacție apare rar și apare doar la un procent mic de oameni.

Studiul a mai constatat că femeile sunt cele mai afectate, iar afro-americanii sunt cele mai puțin afectate.

Experții spun că această reacție nu este un motiv de îngrijorare și nu este un motiv pentru a amâna a doua doză de vaccin.

De asemenea, ei spun că unii oameni experimentează o reacție mai severă în cazuri foarte rare, dar locurile de distribuție a vaccinurilor sunt pregătite să trateze persoanele afectate.

Toate categoriile: Blog